Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008
Η ιστορία του MX-5
Το αγοραστικό κοινό, ή οι κατασκευαστές εγκατέλειψαν τα οικονομικά, ανοικτά, σπορ αυτοκίνητα; Όπως και να' χει, η MAZDA διέγνωσε το κενό στην αγορά, και το 1989 κυκλοφόρησε το ΜΧ-5.Η ιδέα για αυτό το αυτοκίνητο φημολογείται ότι γεννήθηκε από την συζήτηση που ο δημοσιογράφος αυτοκινήτου Bob Hall είχε με τον Kenichi Yamamoto, διευθυντή της MAZDA, την άνοιξη του 1979. δύο χρόνια αργότερα, όταν ο Bob Hall ενσωματώθηκε στο Τμήμα Σχεδιασμού της MAZDA, το ΜΧ5 έκανε ένα βήμα πιο κοντά στην παραγωγή. Η ΜΑΖDA Β.Αμερικής στρώθηκε στη δουλειά δημιουργώντας αρκετά σχέδια, ενώ την ίδια στιγμή το τμήμα σχεδιασμού της MAZDA ΤΟΚΙΟ δημιουργούσε τα δικά της.Τον Απρίλιο του 1984, τα πρώτα σχέδια παρουσιάστηκαν, και σε αυτό το στάδιο αυτό του τμήματος του ΤΟΚΙΟ φαινόταν πιο πολλά υποσχόμενο, αλλά η MAZDA B. Αμερικής δεν το έβαλε κάτω. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους οι 2 ομάδες ξανασυναντήθηκανστην Χιροσίμα για να συγκρίνουν τα δύο-σε φυσικό μέγεθος- μοντέλα τους. Αυτή την φορά δεν υπήρχε ανταγωνισμός, κι έτσι το διθέσιο πισωκίνητο μοντέλο του τμήματος της Β. Αμερικής επιλέχθηκε.Μια Βρετανική εταιρεία, ηInternational Automotive Designs (IAD) ανέλαβε την ευθύνη να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο. Αυτό ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1985, και το αρχικό σχέδιο ήταν να αποσταλεί απ' ευθείας στην Ιαπωνία για έρευνα, αλλά ο Masataka Matsui, προϊστάμενος του τμήματος ελέγχου και έρευνας είχε μια άλλη ιδέα.Αντί αυτού, το αυτοκίνητο ταξίδεψε στην Santa Barbara της California, όπου θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε μελλοντικούς αγοραστές, στην καρδιά της αγοράς. Το αυτοκίνητο σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Ένας από τους μηχανικούς δήλωσε "είχαμε ανθρώπους να μας κυνηγάνε στον δρόμο, ρωτώντας μας ποιος έφτιαξε αυτό το αυτοκίνητο." Το μέλλον του ΜΧ5 σιγουρεύτηκε, και τον Ιανουάριο του 1986 το πρόγραμμα πήρε την επίσημη εντολή να ξεκινήσει.Σε αυτό το σημείο δόθηκε μεγάλη προσοχή στο πως θα κατασκευάζονταν το αυτοκίνητο. Μια σημαντική απόφαση έπρεπε να παρθεί, σχετικά με το αν θα στηριζόταν σε ένα ήδη υπάρχον πάτωμα, ή αν θα ξεκινούσαν από το μηδέν, φτιάχνοντας ένα καινούργιο. Τότε η MAZDA αποφάσισε ότι είχε την ευκαιρία να φτιάξει ακριβώς το αυτοκίνητο που ήθελε, και ότι αν δεν φτιαχνόταν σωστά, δεν υπήρχε λόγος να φτιαχτεί καν. Η προσοχή στην λεπτομέρεια και το μέγεθος της προσπάθειας που κατέβαλλε η ομάδα, ήταν αξιοσημείωτα. Για παράδειγμα, ο Toshihiko Hirai, διευθυντής προγραμματισμού,έφτιαξε μια κασέτα με τους αγαπημένους του ήχους εξατμίσεων, και την άκουγε συνέχεια, μέχρι να αποφασίσει για τον ακριβές ήχο που θα έχει το νέο μοντέλο… Εν τω μεταξύ πίσω στην California, o Rod Bymaster έψαχνε ένα όνομα για το ολοκαίνουργιο αυτό αυτοκίνητο. Τελικά μια μέρα βρήκε την λέξη "Meed" στο λεξικό η οποία προέρχονταν από την παλιά γερμανική λέξη Miata, που σημαίνει "ανταμοιβή". Το όνομα του άρεσε, κι έτσι το ΜΧ5 ονομάστηκε στην Αμερική "MIATA".Τον Αύγουστο του 1988 το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σε ένα επιλεγμένο γκρουπ από εκδότες περιοδικών στην πίστα δοκιμών της MAZDA στο Miyoshi. Αυτοί το αγάπησαν, αλλά υποσχέθηκαν εχεμύθεια μέχρι το αυτοκίνητο να κυκλοφορήσει. Οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες έκαναν την εμφάνισή τους στο AUTOWEEK τον Νοέμβριο του 1988, και τον Ιούνιο του επόμενου έτους η MAZDA έδωσε μια συνέντευξη τύπου για να ανακοινώσει την κυκλοφορία του νέου της, ελαφριού, σπορ αυτοκινήτου. Από τότε, το ΜΧ5 έχει συλλέξει βραβεία, σπάνιες παρουσιάσεις, και μια σημαντική θέση στη σύντομη λίστα των υποψηφίων για το αυτοκίνητο του αιώνα. Τα υπόλοιπα, όπως συνηθίζεται να λένε, είναι ιστορία...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου